Kan men soep maken in een oven???

Binnenkort wil ik graag verse groentensoep maken maar ik zit te twijfelen tussen een aantal zaken, namelijk:

1) Ik was aan het overwegen om een stoompot aan te schaffen met een inhoud van 3 liter, ook omdat gestoomd koken veel gezonder is en dat de groenten die erin zitten hun vitaminen niet veel verliezen, maar stoompotten zijn meestal duur...

En 2) Ik heb hier een prachtige en redelijk dure Samsung microgolfoven liggen met een heteluchtfunctie ingebouwd (dus met een oven erin) die ik tot 250 graden kan opwarmen...

De vraag hierbij is; kan ik met een oven (heteluchtfunctie) ook verse groentensoep klaarmaken of gaat dat niet?

Indien dit ook lukt, kan iemand mij dan ook zeggen hoe lang (hoeveel minuten) en hoe warm (hoeveel graden) ik 1,5l water met 750gr groenten het best in de heteluchtfunctie moet opwarmen zodat het nadien enkel hoef te mixen en klaar om te eten???

Welgemeende groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
8.3K

Antwoorden (2)

Natuurlijk!
stel je vraag bij een zoekmachine, en je krijgt allerlei lekker recepten, zolas hieronder.

http://www.smulweb.nl/recepten/1345037/Goulash-ovensoep

Toegevoegd na 2 minuten:
Sooy voor de typo; zolas id natuurlijk zoals.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan u de oven gebruiken, 180 graden 40 minuten echter ik stel voor dat niet te doen. Het kost u veel meer aan energie omdat u de oven ook nog moet voorverwarmen. Als u soep maakt in een pan op het vuur is de tijd om groenten te garen in een pan maar 30 minuten. Om economisch te zijn zou ik in 1 keer een hele grote pan soep koken, deze in de diepvries te bewaren of te wecken (zie bron; voorbeeld broccolisoep). En als u gezond wilt koken kunt u ook de groenten in een stomer garen ipv de pan.