Waarom ineenkeer zoveel slakken?

Ik zat net met een paar vrienden op straat rond te hangen en toen ineenkeer in een straat zeker 30 slakken aan de muren 10 op de grond en toen liepen we in een ander straat en daar zat het ook vol is dit een soort slakken invasie :p? Of ligt het aan het seizoen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Het beste antwoord

Tegen de avond aan komen deze slakken naar buiten gekropen onder stenen vandaan uit hoeken en gaten.
Meestal ligt er in de buurt een vijver of veel bloemen en groen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als het heeft geregend gaat het nog sneller.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ze zaten vaak dicht bij de voortuinen van de mensen, en bij ons heeft iedereen vaak een mooi bos voor hun huis :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedzo

Andere antwoorden (3)

Zelf denk ik.dat het aan het tijd van het jaar ligt.
Bij ons zijn er ook heeeeel veel naaktslakken *blegh*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons meer met huisjes, want het was donker en toen stapte ik en toen deed die slak *KraK*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieeel bah je idd, me moeder is atijd druk in de tuin, zelf me ma wordt er gek van en ze vreten veel blad kapot. Wel eens op een naaktslak gestaan?? Dit voelt nog ranziger dan jou *krak*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:p ja, slimy rot dong :p.
Ik denk dat het komt door de natte zomer. Vooral naaktslakken kunnen niet tegen de zon en drogen uit en daardoor gaan ze dood. Omdat het dit jaar erg nat is geweest zijn ze niet uitgeroeid en hebben we er nog zon hoop. Ik weet dit niet zeker maar het lijkt mij het meest logiesch

Toegevoegd na 1 dag:
ik was zelf erg benieuwd geworden en heb het eventjes nagezocht hier het antwoord :de zachte winter”, zegt Thierry Backeljau van het Belgisch Instituut voor Natuurwetenschappen, “Hierdoor konden de slakken en hun jongen gemakkelijk overleven”.
Slakken vervullen verschillende rollen in de natuur. Buiten rovers en grazers zijn het ook opruimers. In België spelen slakken vooral een rol bij de vorming van humus. “Door het afgrazen van vegetatie zorgen ze ervoor dat het aantal plantensoorten toeneemt. Ze eten de snelgroeiende en dominante planten weg, zodat de traaggroeiende en meer zeldzame soorten ook een kans krijgen en de diversiteit toeneemt. Kortom: slakken hebben ook positieve kanten”, aldus Backeljau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was vandaag de laatste dag van de NVS, de Nationale Slakken Vierdaagse. Het was de intocht wat je gezien hebt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry, de NSV bedoel ik. De NVS is een politieke partij; Natie Voor Slakken

Toegevoegd na 14 minuten:
Kom er altijd mee in de war.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die min is helemaal terecht. Was ook een erg flauw antwoord van mij. Hoop dat jullie me vergeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahaha +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHAHAHAAA +++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:P wel lollig.